Οι ρωσικές εταιρείες, που συμμετέχουν με το 50% στην τριμερή συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού, υποστηρίζουν ότι οι Βούλγαροι δεν είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν οικονομικά στο έργο.
Επιπλέον τον τελευταίο καιρό Βούλγαροι εμπειρογνώμονες επαναλαμβάνουν συνεχώς ότι το έργο δεν είναι επικερδές για τη χώρα, διότι οι φόροι διαμετακόμισης από τον αγωγό θα αγγίζουν ετησίως τα 30 εκατομμύρια δολάρια και αυτό μετά από 12 ολόκληρα χρόνια.
Το έργο της κατασκευής του αγωγού στοχεύει στη μεταφορά πετρελαίου στη Νότια και Δυτική Ευρώπη χρησιμοποιώντας τη Βουλγαρία και όχι τη γνωστή οδό Μαύρη Θάλασσα - Βόσπορος - Δαρδανέλια για να αποσυμφορήσει την περιοχή.
Την τριμερή συμφωνία Βουλγαρίας-Ελλάδας-Ρωσίας υπέγραψε η πρώην σοσιαλιστική κυβέρνηση της Βουλγαρίας, που όμως λένε οι επικριτές της ακολουθούσε φιλορωσική πολιτική και ανάγκασε τη χώρα να προσυπογράψει πολυδάπανα έργα, όπως π.χ. την κατασκευή πυρηνικού εργοστασίου στο Μπελένε και τη συμμετοχή στο South Stream.
Έργα που μαζί με την τριμερή για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης ήταν αγκάθια για την ΕΕ, διότι είναι ανταγωνιστικά προς το βασικό της πρότζεκτ, τον Nabucco. Αυτός είναι ο λόγος που τα ρωσικά ΜΜΕ επιρρίπτουν στη βουλγαρική κυβέρνηση ότι κινήθηκε καθ' υπαγόρευση της ΕΕ.
Τα σενάρια και οι φήμες στα βουλγαρικά ΜΜΕ για τις περαιτέρω εξελίξεις κάνουν λόγο για δήθεν συμφωνία Πούτιν και βουλγαρικής κυβέρνησης που επιτρέπει την αποχώρησή της από τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, αλλά δρομολογεί και επιταχύνει τα δύο άλλα πρότζεκτ: την κατασκευή του πυρηνικού εργοστασίου και τη συμμετοχή της στο South Stream.
Τελικά έχει μέλλον η τριμερής συμφωνία; Θα κατασκευαστεί ή όχι ο περίφημος αγωγός; Η κατάσταση θα αποσαφηνιστεί πλήρως τις επόμενες ημέρες:
Στις 14 Δεκεμβρίου συνεδριάζει το εποπτικό συμβούλιο του έργου και εκεί θα φανεί εάν οι Ρώσοι και οι Έλληνες αποδεχθούν έτσι απλά το βουλγαρικό «όχι».