Το έλλειμμα σε χώρους στάσης, στάθμευσης και ανάπαυσης των οδηγών είναι εμφανές στα 670 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου. Σήμερα είναι σε λειτουργία μόλις ένας ΣΕΑ (στον Πλάτανο Ημαθίας) και δέκα πάρκινγκ, ενώ ο σχεδιασμός της «Εγνατία Οδός ΑΕ» είναι να υπάρχει ένας ΣΕΑ (που είναι και η σημαντικότερη υποδομή) ανά 50 - 60 χλμ.
Άλλοι τρεις ΣΕΑ θα μπορούσαν να λειτουργούν εδώ και μήνες. Άλλωστε, οι διαγωνισμοί τους έχουν ολοκληρωθεί, έχουν επιλεγεί οι ανάδοχοι και υπογράφηκαν και οι σχετικές συμβάσεις, όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Γιάννης Τσακλίδης.
Πρόκειται για τους ΣΕΑ στο Αρδάνιο Έβρου, στην Κομοτηνή και στην Ηγουμενίτσα. «Ωστόσο, η έναρξη κατασκευής τους καθυστερεί επειδή η "Εγνατία Οδός ΑΕ" πρέπει να κάνει κάποια έργα υποδομής, όπως υποχρεούται, πάνω στα οποία θα "πατήσουν" οι κατασκευές του αναδόχου κι αυτά τα έργα είμαστε σε θέση να τα δημοπρατήσουμε τώρα», τόνισε ο κ. Τσακλίδης.
Οι αρμόδιοι της «Εγνατία Οδός ΑΕ» δεν κρύβουν πως τα πράγματα μετά την επιδείνωση της οικονομικής κρίσης πηγαίνουν πίσω. Χρήματα δεν υπάρχουν από τον κρατικό κορβανά και έτσι μια σειρά από προγραμματισμένες ενέργειες καθυστερούν, με επιπτώσεις στο σημαντικότερο οδικό άξονα της χώρας και συνακόλουθα στα εκατομμύρια των χρηστών του.
Μάλιστα, εκφράζουν την πικρία τους για το γεγονός ότι αναγκάζονται να μετατεθούν χρονικά διάφορες υποδομές και δράσεις και να παραβιαστούν χρονοδιαγράμματα, για την τήρηση των οποίων φημιζόταν η πιο συνεπής συγκριτικά εταιρία του ευρύτερου Δημοσίου.
Την έλλειψη της χρηματοδότησης μπορεί να καλύψει μόνον η λειτουργία των διοδίων, τα οποία θα μπορούσαν να αποφέρουν ένα σημαντικό ποσό σε έσοδα για τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου, αλλά και για τη συνέχιση των έργων.
Όμως, εκεί υπάρχει πολιτική ατολμία, καθώς η επιβάρυνση των πολιτών με νέα διόδια μπορεί οικονομικά να είναι αποτελεσματική, όμως πολιτικά κρίνεται ασύμφορη και σε κοινωνικό επίπεδο ως άλλο ένα δυσβάσταχτο βάρος στους δοκιμαζόμενους πολίτες. Εξάλλου, τρία νέα διόδια είναι έτοιμα, αλλά δε λειτουργούν.