Ο χρήστης μπορούσε να αποθηκεύσει, μέσω της υπηρεσίας, διάφορους συνδέσμους που τον ενδιέφεραν, να τους ταξινομήσει ανά κατηγορία και να τους μοιραστεί με άλλους χρήστες, ταυτόχρονα να έχει πρόσβαση σε αυτούς από οποιονδήποτε υπολογιστή.
Έτσι γεννήθηκε το λεγόμενο social bookmarking και η πρακτική του tagging, που καθιερώθηκαν ευρέως στο ίντερνετ, και ειδικά στα κοινωνικά δίκτυα.
Μέσα στα επόμενα χρόνια το Delicious κατάφερε να δημιουργήσει μια κοινότητα εκατομμυρίων χρηστών και το 2005 τράβηξε τον ενδιαφέρον της Yahoo!, που το αγόρασε έναντι 30 εκατομμυρίων δολαρίων. Μετά την εξαγορά όμως, η ιστοσελίδα παραμελήθηκε, η δημοτικότητά του άρχισε σταδιακά να φθίνει, και ξεπεράστηκε από νέους ανταγωνιστές όπως το Digg και το Reddit.
Σήμερα το delicious διατηρεί έναν πυρήνα φανατικών χρηστών, που χρησιμοποιούν την υπηρεσία κυρίως για τεχνολογικά θέματα, όμως η Yahoo! αποφάσισε φέτος να τερματίσει τη λειτουργία του.
Μόλις έμαθαν τα νέα, οι Τσαντ Χάρλεϊ και Στιβ Τσεν, ιδρυτές της δημοφιλέστερης ιστοσελίδας αναπαραγωγής βίντεο, του YouTube, αγόρασαν την υπηρεσία με την προοπτική να την ανανεώσουν ριζικά και να την επαναφέρουν στο προσκήνιο.
Πριν ξεκινήσουν το YouTube, ήταν από τους πρώτους υπαλλήλους του PayPal, μιας υπηρεσίας που διαμόρφωσε σε σημαντικό βαθμό τον τρόπο που γίνονται οι ασφαλείς διαδικτυακές πληρωμές. Το 2006 πούλησαν το YouTube στην Google για το αστρονομικό ποσό των 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων, περίπου ένα χρόνο μετά την ίδρυσή του. Ο Τσεν έμεινε στην Google έως το 2009 και ο Χάρλεϊ έως τα τέλη του 2010.
Φέτος δημιούργησαν μία νέα εταιρεία, την Avos, και νοίκιασαν ένα γραφείο μερικά τετράγωνα από την έδρα του YouTube στο Σαν Ματέο της Καλιφόρνιας. Εξετάζοντας τις μελλοντικές τους κινήσεις στο χώρο, επικεντρώθηκαν στο πρόβλημα της ανεξέλεγκτης ροής πληροφοριών στο ίντερνετ.
Ειδήσεις, νέα σάιτ, δημοφιλή βίντεο και μια πληθώρα άλλων πληροφοριών κατακλύζουν τον χρήστη, ο οποίος τελικά δεν καταφέρνει να τις επεξεργαστεί παρά μόνο επιφανειακά. Αποφάσισαν να μετατρέψουν το delicious σε ένα φίλτρο που θα διευκολύνει την περιήγηση στο Διαδίκτυο.
Το delicious προσελκύει περίπου μισό εκατομμύριο επισκέπτες το μήνα. Επίσης, πολλές σελίδες είναι ήδη συνδεδεμένες με το delicious για να αναδημοσιεύουν γρήγορα το υλικό τους. Σήμερα είναι ξεκάθαρο το πόσο πολύτιμα είναι τα δεδομένα που συγκεντρώνουν τέτοιου είδους ιστότοποι για την προσαρμοσμένη διαφήμιση, που πλέον αποτελεί το επιχειρηματικό μοντέλο των περισσότερων κοινωνικών δικτύων, όπως το Facebook, το Twitter και το Google+.
Σε μια πρόσφατη συνέντευξη που έδωσαν στους «New York Times», λένε πως τους άρεσε η ιδέα να σώσουν μια ιστορική διαδικτυακή εταιρεία που πρωτοπόρησε στα κοινωνικά δίκτυα. «Δεν πρέπει να ξεχνάμε την ιστορία του delicious. Πραγματικά στενοχωρηθήκαμε όταν μάθαμε πως η Yahoo! σχεδίαζε να τερματίσει την υπηρεσία».
Η μεγαλύτερη πρόκληση όμως θα είναι να πείσουν τον κόσμο να ξεκινήσει να χρησιμοποιεί μία ακόμα διαδικτυακή υπηρεσία. Πολλοί πιστεύουν πως θα τα καταφέρουν, αφού ο κόσμος έχει κουραστεί από τις ατελείωτες πληροφορίες που βλέπει καθημερινά στο ίντερνετ. Το delicious θα τους δώσει τη λύση βάζοντας τάξη στο χάος της διαδικτυακής αναζήτησης.
Η λειτουργία και τα εργαλεία του
Δεν χρειάζεται λογαριασμός για να χρησιμοποιήσει κάποιος την ιστοσελίδα. Ξεκινάει ανοίγοντας τη λίστα με τα tags (ετικέτες) και μετά επιλέγει την κατηγορία που τον ενδιαφέρει, π.χ. συνταγές. Αμέσως θα εμφανιστούν ομάδες σχετικών συνδέσμων που έχουν συγκεντρώσει και ανεβάσει άλλοι χρήστες που έκαναν την ίδια αναζήτηση.
Για να δημιουργήσει κάποιος μια λίστα με bookmarks για το θέμα που τον ενδιαφέρει, πρέπει να ανοίξει έναν δωρεάν λογαριασμό για να γίνει μέλος. Όταν ο λογαριασμός εγκριθεί, μπορεί να ξεκινήσει να αποθηκεύει συνδέσμους και να τους μοιράζεται.
Από εκεί και πέρα το delicious προσφέρει μια πληθώρα επιλογών για την καλύτερη ταξινόμηση και οργάνωση των συνδέσμων του. Τις συλλογές συνδέσμων μπορεί να τις μοιράζεται με όλους τους χρήστες της ιστοσελίδας ή με συγκεκριμένα άτομα της επιλογής του.
Η ιστοσελίδα προσφέρει πολλά εργαλεία που διευκολύνουν και «τακτοποιούν» την περιήγηση στο Διαδίκτυο. Σκοπός της είναι να απλοποιήσει τον τρόπο που ο χρήστης αποθηκεύει και μοιράζεται το υλικό που τον ενδιαφέρει.
Όταν ψάχνει κάποιος κάτι στο Google, συνήθως καταλήγει με δέκα ανοιχτά παράθυρα με σχετικά αποτελέσματα, συνδέσμους και συζητήσεις. Το delicious προσφέρει έναν εύκολο τρόπο να αποθηκεύει και να μοιράζεται αυτές τις πληροφορίες με όποιον επιθυμεί. Συγκεντρώνει τα αποτελέσματα μιας αναζήτησης και τα παρουσιάζει οργανωμένα στον επόμενο χρήστη που θα κάνει την ίδια αναζήτηση.